Škoda je nejsilnějším německým importérem.

14. 7. 2024
Vážení čtenáři, milí klienti, u našich západních sousedů v Německu se v měsíci prosinci prodalo celkem 241.833 osobních automobilů.V celoroční obchodní bilanci pak bylo zaregistrováno až 2,84 milionu nových vozidel. To je přitom o 7,3 procenta více než v předloňském roce. Tyto informace sdělil ve své zprávě Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Nejsilnější německou značkou zůstala automobilka Volkswagen (dále i jako „VW“). Z dovážených značek si nejlépe opět vedla česká Škodovka. 

Většina prodaných aut v Německu loni byla určena pro služební účely, konkrétně 67,1 procenta. To bylo v porovnání s předchozím rokem o 12,4 procenta více. Pro privátní potřebu bylo za celý rok zaregistrováno 32,8 procenta prodaných nových vozů, což je meziroční pokles o 1,9 procenta. Z německých značek se loni nejlépe vedlo automobilce Smart, která prodala meziročně o 42,9 procenta aut více. Dařilo se rovněž firmám Audi (plus 15,7 procenta), Mini (plus (14,4 procenta), Mercedes (plus 13,7 procenta), Porsche (plus 12 procent), BMW (plus 11,2 procenta) a VW (plus 7,9 procenta).

Značka VW, která prodala za loňský rok v Německu 519.089 vozů, zůstala s podílem 18,2 procenta nejsilnější německou značkou na domácím, německém automobilovém trhu.

Z dovážených značek loni zaznamenal nejvyšší nárůst prodeje čínská automobilka GWM, u kterého KBA uvádí meziroční zvýšení o více než 19.316 procent. V celkovém podílu ale zmíněná značka získala pouze 0,2 procenta německého trhu.

Meziroční růst prodeje přes sto procent ohlásily také značky Lotus (plus 161 procenta) a Nio (plus 153,6 procenta).

Česká Škoda Auto loni v Německu prodala 168.561 osobních aut, což bylo v meziroční komparaci o 17,1 procenta více. Celkový podíl tuzemské automobilky na německém trhu loni dělal 5,9 procenta.

Největším konkurentem Škody mezi dováženými značkami byl španělský Seat, který v Německu loni prodal přes 132.000 osobních automobilů. To bylo meziročně o 18,8 procenta více. Podíl Seatu na německém trhu činil 4,7 procenta.

Automobilka Hyundai prodala přes 106.000 vozidel, což bylo meziročně o 1,2 procenta více. Její podíl na německém trhu dosahoval 3,7 procenta.

Pokud se jedná o pohon, největší podíl měla v loňském roce auta s benzinovým motorem, konkrétně 34,4 procenta. Předloni to dělalo 32,6 procenta. Dieselů bylo 17,1 procenta a předloni 17,8 procenta.

Podíl nově zaregistrovaných čistě elektrických vozů pak loni činil 18,4 procenta, o rok dříve to bylo 17,7 procenta. Tzv. plug-in hybridní motor mělo 6,2 procenta nově registrovaných aut.

Mgr. Petr Jezdinský (s využitím Spolkového úřadu pro motorová vozidla a ekonomických rubrik)


Zapojte se do diskusí

Zde máte možnost zapojit se do diskuze či položit provozovateli stánek nějaký dotaz.

Tento prohlížeč je zastaralý a proto není podporován.
Stáhněte si prosím novější prohlížeč