3. 1. 2022
Vážení potenciální klienti, milí čtenáři, vzhledem k tomu, že se společnost JURIS REAL Dražby, a. s. věnuje dlouhodobě a úspěšně na svém webu www.jrdrazby.cz aukcím a dobrovolným dražbám motorových vozidel, a to dokonce osobně prostřednictvím svého zástupce výkonného ředitele, tj. pana Milana Teichmanna, přinášíme vám naši další aktualitu právě ze světa automobilismu. Přitom aukce a dobrovolné dražby automobilů jsou na našem aukčním a dražebním portálu hlavně bezpečné, jednoduché a u samotných motoristů nutno dodat, taktéž velmi populární.
Přibližně 12 procent zákazníků v České republice je totiž ochotno na nový vůz počkat více než jeden rok!
Naproti tomu čtvrtina by zvolila jinou značku, pokud by se doba dodání pohybovala mezi devíti a 12 měsíci.
Toto zjištění vyplývá z nezávislého empirického šetření poradenské společnosti EY. Průměrné čekací doby na nový vůz zadávaný do výroby se kvůli nedostatku čipů a dalších autodílů letos zdvojnásobily a dosahují až 15 měsíců!
Ve srovnání s předchozím rokem ale počet řidičů ochotných si na vůz počkat mírně vzrostl.
Preference rychlého dodání auta před volbou individuální výbavy a dobou dodání zhruba půl roku se meziročně snížila o pět procentních bodů na 38 pct.
Co se týče značek samotných, lze konstatovat, že Češi, Moravané a Slezané jsou specifičtí tím, že si udržují spíše neutrální postoj. Největší důležitost jim přikládají řidiči ve věkové skupině od 45 do 60 let a i mezi nimi jde o méně než dvě desítky procent.
Co naopak hraje prim při rozhodování, je cena, kterou za klíčovou považují dvě třetiny tuzemských řidičů. Zvýšenou důležitost pak přikládají i kvalitám, jako je předchozí zkušenost, bezpečnost a nízká spotřeba paliva.
Naopak dobrý poprodejní servis považuje za důležitý pouze zhruba 30 procent respondentů a konektivita ovlivňuje rozhodování v méně než desetině případů.
Mgr. Petr Jezdinský (ekonomická rubrika ČTK, a weby společností JURIS REAL, spol. s r. o. a JURIS REAL Dražby, a.s.)