17. 3. 2024
Vážení čtenáři, milí klienti, počet dovezených ojetých osobních aut od ledna do konce července klesl o osm procent na 93.039 motorových vozidel. Jejich průměrné stáří činí 10,7 roku, tj. tedy stejné jako loni. Podíl vozů starších deseti let přitom klesl o dva procentní body na 49,25 procenta. Toto zjištění vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce importovanou značkou byla domácí Škodovka s 20.158 vozy, následuje VW (Volkswagen) se 17.924 auty a na třetím místě se umístil Ford s 6 642 dovezenými kusy. Na dalších místech se nacházejí prémiové značky jako BMW, Mercedes-Benz a Audi. Češi, Moravané a Slezané si za sedm měsíců rovněž dovezli 85 ojetých Ferrari, 573 Porsche nebo 31 Lamborghini, ale také 16 luxusních Rolls-Royce nebo až 49 trabantů.
Nejvíce importovanou značkou byla domácí Škodovka s 20.158 vozy, následuje VW (Volkswagen) se 17.924 auty a na třetím místě se umístil Ford s 6 642 dovezenými kusy. Na dalších místech se nacházejí prémiové značky jako BMW, Mercedes-Benz a Audi. Češi, Moravané a Slezané si za sedm měsíců rovněž dovezli 85 ojetých Ferrari, 573 Porsche nebo 31 Lamborghini, ale také 16 luxusních Rolls-Royce nebo až 49 trabantů.
„Propad dovozů ojetin se oproti minulému roku pomalu snižuje, v červenci meziročně chybělo už pouze necelých 200 vozů. Zatímco na počátku roku existoval propad k loňskému lednu o více než 13 procent, v červenci se ke stejnému měsíci loňského roku snížil pouze na 1,6 procenta a reálně hrozí, že se brzy dovozy těm loňským vyrovnají," oznámila generální ředitelka skupiny Aures Holding Karolína Topolová. Importované ojeté vozy se podle Topolové výrazně podílejí na pokračujícím stárnutí tuzemského vozového parku. „Bylo by ideální, jestliže by se stát vrátil k návrhům na omezení dovozů pomocí úpravy ekologických poplatků, které zatím bohužel od roku 2008 nebyly aktualizovány,“ doplnila. Prodej nových aut ve stejném období stoupl o 17,2 procenta na 131.638 vozů.
Mgr. Petr Jezdinský (s využitím Svazu dovozců automobilů, Škoda Auto a ČTK)