3. 7. 2022
Vážení potenciální klienti, milí čtenáři, až třetina importovaných motorových vozidel do České republiky je totiž po havárii s průměrnou škodou 120.000,- Kč. Do ČR se přitom ročně doveze až okolo 170.000 ojetých automobilů. Toto zjištění vyplývá z nezávislého výzkumu Asociace obchodu ojetými automobily, do kterého bylo zařazeno 30.000 ojetých aut ve stáří šest až 11 let.
Nejvyšší podíl poškozených aut se objevuje u vozů na naftu a benzin, kde dosahuje 30 procent. U dovážených hybridů a elektromobilů je po havárii zhruba 19 pct vozů. Z havarovaných elektromobilů jich bylo po totální škodě 30 procent.
Nejdražší škodní události se vyskytují u vozů na alternativní pohony. U LPG dosahuje průměrná výše škody 170.000 korun. Následují elektromobily s průměrnou výší škody 135.000 Kč. Auta na benzín mají za sebou škody v průměrné výši 123.000 Kč, diesely pak 118.000 Kč. Nejnižší průměrnou výši škody, kolem 95.000 Kč, vykazují vozy s hybridním pohonem. Na českém trhu je aktuálně nedostatek jak nových vozů, tak i kvalitních ojetin. Znalost servisní historie či informace o výši škodní události je proto velmi podstatná pro výběr kvalitní ojetiny.
Mgr. Petr Jezdinský (s využitím Asociace obchodu ojetými automobily a ČTK)