Ceny zánovních ojetin se blíží cenám nedostatkových nových automobilů.

12. 11. 2021
Vážení klienti, milí čtenáři, ceny zánovních ojetin v České republice se přiblížily cenám nových vozidel. Důvodem jsou dlouhé čekací doby na nové vozy kvůli nedostatku některých dílů, hlavně čipů. Předváděcí a půlroční vozy letos zdražily až o deset procent. 

Kvůli nedostatku nových aut se např. dle ředitele prodeje Louda Auto+ Roberta Imlinga zrychlila průměrná doba prodeje o 26 procent a je nejrychlejší v historii. Hlavním aspektem je podle něj nedostatek nových vozů a dlouhé čekací doby na ně, které mnohdy přesahují i půl roku. Nejméně se v bazarech ohřeje Škoda Karoq, která na kupce čeká průměrně 31 dní, Škoda Scala 34 dní a Kodiaq 35 dní. Na trhu tak existuje největší převis poptávky po zánovních vozidlech čerstvých modelových řad. Dalším důvodem rychlé obrátky ojetých aut je odložená spotřeba z loňského roku, kdy mnoho motoristů váhalo s obměnou. Poptávku zvyšuje obrovský zájem o české ojetiny ze zahraničí, kam mizí každý čtvrtý zánovní vůz z tuzemských autobazarů.

U nových vozů skladem a zánovních vozů jsou nejmenší rozdíly v cenách podle webu Autonaklik.cz u značky Toyota, kde se ceny průměrně liší jen o 15.000 korun. Z konkrétních modelů je pak rozdíl nejmenší u Kia Ceed, která se prodává nová v průměru za 390.000 Kč a zánovní pouze o 1.500 Kč méně. Nejrychleji z nabídky mizí především modely značky Škoda.

Mgr. Petr Jezdinský (za použití ČTK)


Zapojte se do diskusí

Zde máte možnost zapojit se do diskuze či položit provozovateli stánek nějaký dotaz.

Tento prohlížeč je zastaralý a proto není podporován.
Stáhněte si prosím novější prohlížeč