12. 11. 2021
Vážení klienti, milí čtenáři, ceny zánovních ojetin v České republice se přiblížily cenám nových vozidel. Důvodem jsou dlouhé čekací doby na nové vozy kvůli nedostatku některých dílů, hlavně čipů. Předváděcí a půlroční vozy letos zdražily až o deset procent.
Kvůli nedostatku nových aut se např. dle ředitele prodeje Louda Auto+ Roberta Imlinga zrychlila průměrná doba prodeje o 26 procent a je nejrychlejší v historii. Hlavním aspektem je podle něj nedostatek nových vozů a dlouhé čekací doby na ně, které mnohdy přesahují i půl roku. Nejméně se v bazarech ohřeje Škoda Karoq, která na kupce čeká průměrně 31 dní, Škoda Scala 34 dní a Kodiaq 35 dní. Na trhu tak existuje největší převis poptávky po zánovních vozidlech čerstvých modelových řad. Dalším důvodem rychlé obrátky ojetých aut je odložená spotřeba z loňského roku, kdy mnoho motoristů váhalo s obměnou. Poptávku zvyšuje obrovský zájem o české ojetiny ze zahraničí, kam mizí každý čtvrtý zánovní vůz z tuzemských autobazarů.
U nových vozů skladem a zánovních vozů jsou nejmenší rozdíly v cenách podle webu Autonaklik.cz u značky Toyota, kde se ceny průměrně liší jen o 15.000 korun. Z konkrétních modelů je pak rozdíl nejmenší u Kia Ceed, která se prodává nová v průměru za 390.000 Kč a zánovní pouze o 1.500 Kč méně. Nejrychleji z nabídky mizí především modely značky Škoda.
Mgr. Petr Jezdinský (za použití ČTK)