12. 5. 2023
Vážení čtenáři, milí klienti, výroba automobilů v Británii se loni propadla na nejnižší úroveň od r. 1956, uvádí svaz výrobců a prodejců aut SMMT. Vliv na to měl jednak nedostatek polovodičů a jednak omezení související s covidem-19 v Číně. Rostla produkce elektromobilů.
Za rok 2022 automobilky v Británii vyrobily 775.014 aut, což je o 9,8 procenta méně než v roce 2021 a o 40,5 procenta méně než v roce 2019, kdy se ještě globální ekonomika nepotýkala s dopady pandemie covidu-19. Loni se v Británii vyrobilo 234.066 bateriových elektromobilů, plug-in hybridů a hybridů, jejich celkový počet byl v meziročním porovnání o 4,5 procenta vyšší a představuje skoro třetinu všech vyrobených vozidel.
Za rok 2022 automobilky v Británii vyrobily 775.014 aut, což je o 9,8 procenta méně než v roce 2021 a o 40,5 procenta méně než v roce 2019, kdy se ještě globální ekonomika nepotýkala s dopady pandemie covidu-19. Loni se v Británii vyrobilo 234.066 bateriových elektromobilů, plug-in hybridů a hybridů, jejich celkový počet byl v meziročním porovnání o 4,5 procenta vyšší a představuje skoro třetinu všech vyrobených vozidel.
„Celková čísla ukazují, jak tvrdý byl rok 2022 pro výrobce aut v Británii, nicméně i tak jsme vyrobili více elektrických vozidel než kdykoliv předtím,“ informoval Mike Hawes, šéf SMMT. Loni v prosinci se výroba aut v Británii v meziroční komparaci propadla o 17,9 procenta, a přerušila tak období růstu objemu produkce z předchozích dvou měsíců.
Automobilový průmysl na celém světě se v posledních dvou letech potýká se nedostatkem důležitých dílů způsobeným pandemií covidu-19, píše agentura Reuters. Jedná se především o čipy.
Zákazníci kvůli tomu musejí na nová auta dlouho čekat. Negativní dopad na branži mělo i narušení dodavatelských řetězců v Číně způsobené uzávěrami, jež úřady zaváděly kvůli šíření covidu-19.
Mgr. Petr Jezdinský (s využitím SMMT a ČTK)