14. 4. 2023
Vážení čtenáři, milí klienti, automobilka Hyundai Nošovice letos plánuje výrobu více aut než v posledním předcovidovém roce a zatím se jí plán daří naplňovat. Zatímco v roce 2019 vyrobila přes 309.000 aut, letos by to mělo být 321.000. Loni jich vyjelo z továrny 275.000. Za poslední dva roky se také výrazně zvýšil podíl elektromobilů a hybridů a už tvoří mírně přes 50 procent produkce.
V roce 2018 přitom ještě tvořila auta se spalovacím motorem 99,5 procenta, sdělil na brněnské konferenci o očekávaném vývoji v automobilovém průmyslu zástupce firmy Petr Michník. Příští rok má podíl čistých elektromobilů dvojnásobně růst.
V roce 2018 přitom ještě tvořila auta se spalovacím motorem 99,5 procenta, sdělil na brněnské konferenci o očekávaném vývoji v automobilovém průmyslu zástupce firmy Petr Michník. Příští rok má podíl čistých elektromobilů dvojnásobně růst.
Tím, že automobilka vyrobí více aut než v předcovidovém roce, ač nebyl rekordní, se vymyká situaci v automobilovém průmyslu. Většina automobilek totiž po covidu i kvůli problémům v dodavatelských řetězcích vyrábí méně. Např. Tomáš Potoček z KIA Slovakia na konferenci uvedl, že továrna v roce 2019 vyrobila 344.000 vozidel. Loni a letos má být výroba prakticky totožná na úrovni 306.000 vozů. „Plán výroby se nám daří letos držet, ale konec roku bude pro nás i pro dodavatele velmi náročný,“ uvedl Potoček. Podle Michníka trápí Hyundai stejně jako ostatní automobilky problém s dodávkou čipů. „Ale daří se nám je nakupovat tak, že jsme nemuseli letos zrušit ani jednu směnu. Ale je to velmi komplikované,“ řekl Michník.
Mgr. Petr Jezdinský (s využitím ČTK)